Algemene voorwaarden

Perfect Skin & Beauty, gevestigd te Huissen onder KvK nr. 95164715.

  • Klant: degene met wie Perfect Skin & Beauty een overeenkomst is aangegaan.
  • Partijen: Perfect Skin & Beauty en klant samen.
  • Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Perfect Skin & Beauty
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en
    schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene
    voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Tot standkoming van de overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding (door de klant) van het aanbod (van Perfect Skin & Beauty). Dit kan in het bedrijf plaatsvinden aan het einde van een behandeling voor de volgende behandeling; telefonisch; via e-mail of een online afsprakensysteem. De overeenkomst kan ook worden gesloten buiten de verkoopruimte, bijvoorbeeld bij de klant thuis als Perfect Skin & Beauty daar aanwezig is.
  2. Bij een op afstand, of buiten winkelruimte gesloten overeenkomst, is artikel 6:230o,
    6:230p en 6:230r van het Burgerlijk Wetboek over bedenktijd en ontbinding van de
    koop van toepassing.

Verplichtingen van Perfect Skin & Beauty

  1. Perfect Skin & Beauty staat ervoor in dat de door hem verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.
  2. Perfect Skin & Beauty is verplicht om het allerbeste advies te geven qua behandelplan.
  3. Perfect Skin & Beauty licht de consument in over de aard en omvang van de behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling. Perfect Skin & Beauty vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren.
  4. Perfect Skin & Beauty wordt geacht te werken volgens haar/zijn beste kunnen, de geldende wet- en regelgeving, beroepscompetentieprofielen, branche specifieke normen en richtlijnen en de laatste stand der techniek. En verstrekt op basis hiervan adviezen en/of voert de behandeling uit. Indien noodzakelijk wordt een consument geadviseerd om voor aanvullende behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren.
  5. Perfect Skin & Beauty zal geen handeling verrichten die buiten zijn beroepscompetenties valt, zoals vastgelegd in het Beroepscompetentieprofiel.
  6. Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient Perfect Skin & Beauty de klant te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een reeks behandelingen zal de afgesproken prijs niet tussentijds worden verhoogd.
  7. De annuleringsvoorwaarden, voor zover van toepassing, worden kenbaar gemaakt aan de klant voordat de overeenkomst tot stand komt. Dit wordt gedaan door deze algemene voorwaarden aan te bieden waarin het annuleringsbeleid uitgeschreven staat.
  8. Voor zover van toepassing op de beroepsgroep handelt Perfect Skin & Beauty overeenkomstig de op haar/hem van toepassing zijnde bepalingen volgens de Wkkgz.

Verplichtingen van de klant

  1. De klant dient Perfect Skin & Beauty voor het aangaan van de overeenkomst op de
    hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen.
  2. De klant heeft de plicht alle door Perfect Skin & Beauty gevraagde en noodzakelijke
    informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst
    nodig heeft.
  3. Bij wijzigingen in gezondheid, of andere zaken zijn die belangrijk zijn voor een
    behandeling stelt de klant Perfect Skin & Beauty op de hoogte.
    Betaling

Betaling

  1. Betalingen aan Perfect Skin & Beauty dienen contant met een in Nederland
    algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden. Contante betaling omvat ook
    bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven
    bank- of girorekening op het tijdstip van de koop of levering, of betaling door
    middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
  2. Bij een reeks behandelingen kan Perfect Skin & Beauty de klant verplichten tot een
    vooruitbetaling van de totaalprijs.
  3. In geval de klant wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te
    komen, kunnen geen kosten in rekening worden gebracht. Deze overmacht dient
    aangetoond te worden.
  4. Indien de klant ondanks herhaald verzoek niet uit zichzelf betaalt, komen de
    kosten die Perfect Skin & Beauty maakt om de geldvordering te innen voor
    rekening van de klant. De berekening van de hoogte van de kosten die Perfect Skin
    & Beauty in rekening kan brengen zal plaatsvinden overeenkomstig de Wet
    normering buitengerechtelijke incassokosten.
  5. Annuleer de klant binnen 48 uur van de geplande afspraak, zijn wij
    genoodzaakt 50 procent van de prijs van de gereserveerde behandeling in rekening
    te brengen. Indien een annulering voor de tweede keer aan de orde is, brengen wij
    75 procent van de gereserveerde behandeling in rekening. Bij de derde keer wordt
    100 procent in rekening gebracht. In geval van ziekte en onvoorziene omstandigheden zal er op maat worden gekeken. Mocht je zonder enige
    afmelding niet op de afspraak verschijnen wordt de volledige prijs van
    de gereserveerde prijs in rekening gebracht. In geval van ziekte en
    onvoorziene omstandigheden zal er op maat worden gekeken. Hierbij ligt de
    beslissing bij Perfect Skin & Beauty.

Aansprakelijkheid

  1. Perfect Skin & Beauty is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het
    gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer of een persoon in zijn dienst
    dan wel stagiaire is toe te rekenen.
  2. Perfect Skin & Beauty is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook,
    ontstaan doordat de klant onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt. De
    ondernemer is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te
    zijn.
  3. De klant is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor door de ondernemer
    geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is
    veroorzaakt.
  4. Bij de aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de
    aansprakelijkheid van Perfect Skin & Beauty beperkt tot het bedrag dat in het
    desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten
    bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.

Klachten

  1. Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het
    ontdekken of kunnen ontdekken daarvan schriftelijk dan wel elektronisch bij
    Perfect Skin & Beauty in te dienen. Te lang wachten met klagen kan nadelige
    gevolgen hebben voor de bewijspositie van de klant.
  2. Perfect Skin & Beauty beschikt over een voldoende bekend gemaakte regeling voor
    de opvang en behandeling van klachten en behandelt een klacht overeenkomstig
    deze klachtenprocedure. Perfect Skin & Beauty zal eventuele tekortkomingen zo
    mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn. Voor zover op de betreffende
    beroepsgroep de Wkkgz van toepassing is, maakt een klachtenfunctionaris deel uit
    van de klachtenprocedure.
  3. Als de klachtenprocedure niet tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing
    leidt, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie.
  4. De klant kan het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie. Dit geldt ook
    indien de in lid 3 van dit artikel genoemde klachtenfunctionaris niet tot een
    oplossing komt inzake een geschil tussen Perfect Skin & Beauty en de klant. In dit
    laatste geval zal de klachtenfunctionaris de consument wijzen op de mogelijkheid
    de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie.

Geschillenregeling

  1. Geschillen tussen klant en Perfect Skin & Beauty over totstandkoming of de
    uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door de klant als door Perfect
    Skin & Beauty aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie
    (www.degeschillencommissie.nl).
  2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen,
    indien de klant zijn klacht eerst bij Perfect Skin & Beauty heeft ingediend.
  3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk twaalf maanden
    na de datum waarop de klant de klacht bij Perfect Skin & Beauty indiende,
    schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de
    Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
  4. Wanneer de klant een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is
    Perfect Skin & Beauty aan deze keuze gebonden. Indien Perfect Skin & Beauty een
    geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet hij de klant vragen
    zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Perfect Skin &
    Beauty dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de
    voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
  5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van
    het voor haar geldende reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie
    geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement
    wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een
    vergoeding verschuldigd.
  6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is
    bevoegd van geschillen kennis te nemen.

Nakomingsgarantie

  1. ANBOS staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen door haar leden,
    tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending
    ervan, ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft,
    indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het
    vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan.
  2. Tot maximaal een bedrag van € 7.500 per bindend advies, wordt dit bedrag door
    ANBOS, aan de klant uitgekeerd. Bij bedragen groter dan € 7.500 per bindend
    advies, wordt de klant dit bedrag uitgekeerd en voor het meerdere wordt de klant
    aangeboden zijn vordering aan ANBOS over te dragen, waarna deze organisatie op
    eigen naam de betaling daarvan in recht zal vragen ter voldoening aan de klant.
  3. ANBOS verschaft geen nakomingsgarantie indien, voordat ten behoeve van het in
    behandeling nemen van het geschil door de klant is voldaan aan de daartoe
    bepaalde formele innamenvereisten (betaling klachtengeld, retournering ingevuld
    en ondertekend vragenformulier en eventuele depotstorting), van één van de
    volgende situaties sprake is: – aan het lid is surséance van betaling verleend. – het
    lid is failliet verklaard. – de bedrijfsactiviteiten zijn feitelijk beëindigd. Bepalend
    voor deze situatie is de datum waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister
    is ingeschreven of een eerdere datum, waarvan ANBOS aannemelijk kan maken dat
    de bedrijfsactiviteiten feitelijk beëindigd zijn.

Met betrekking tot aankoop producten in de salon;

  1. Alle prijzen die Perfect Skin & Beauty hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en
    exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-,
    verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders
    overeengekomen.
  2. Alle prijzen op die Perfect Skin & Beauty hanteert voor zijn producten of diensten,
    op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Perfect Skin & Beauty
    te allen tijde wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Perfect
    Skin & Beauty niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het
    tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot
    prijsverhogingen.
  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van
    een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een
    wettelijke regeling.
  5. Monsters/modellen Indien de klant een monster of model van een product heeft
    ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een
    aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben
    afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model
    overeenstemmen.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Perfect Skin &
    Beauty gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de
    dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele
    maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten
    en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Perfect Skin & Beauty.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor
    buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Perfect Skin & Beauty zijn verplichtingen
    opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde
    van de klant, zijn de vorderingen van Perfect Skin & Beauty op de klant
    onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door
    Perfect Skin & Beauty, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan
    Perfect Skin & Beauty te betalen.

Recht van reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Perfect Skin & Beauty gerechtigd het recht van
    reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde
    producten.
  2. Perfect Skin & Beauty roept het recht van reclame in door middel van een
    schriftelijke of elektronische mededeling.
  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient
    de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te
    retourneren aan Perfect Skin & Beauty, tenzij partijen hierover andere afspraken
    maken.
  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening
    van de klant.

Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een aankoop die in de salon is gedaan niet ontbinden.
  2. Gedurende 7 dagen na de aankoop kan de klant het gekochte product annuleren of
    terugbrengen en ontvangt hiervoor dan een tegoedbon met de waarde van het
    betreffende product minus evt gemaakte kosten. Deze tegoedbon dient binnen 30
    dagen te worden gebruikt. Dit op voorwaarde dat;
    • Het product onaangebroken is
    • Het product dus niet is gebruikt
    • Het géén product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of
      aangepast.
    • De verzegeling nog intact is
  3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via
    info@perfectskinenbeauty.nl.
  4. De consument is verplicht om het product binnen 7 dagen na aankoop te
    retourneren aan Perfect Skin & Beauty, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht
    komt te vervallen.
  5. Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en
    retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal Perfect
    Skin & Beauty deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op
    het herroepingsrecht, terugbetalen aan de consument, op voorwaarde dat de
    consument het product tijdig aan Perfect Skin & Beauty heeft geretourneerd.

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van
enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Retentierecht

  1. Perfect Skin & Beauty kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval
    producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande
    rekeningen ten aanzien van Perfect Skin & Beauty heeft voldaan, tenzij de klant
    voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de
    klant nog betalingen verschuldigd is aan Perfect Skin & Beauty.
  3. Perfect Skin & Beauty is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant
    mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan
Perfect Skin & Beauty te verrekenen met een vordering op Perfect Skin & Beauty

Eigendomsvoorbehoud

  1. Perfect Skin & Beauty blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant
    volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Perfect
    Skin & Beauty op grond van wat voor met Perfect Skin & Beauty gesloten
    overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in
    de nakoming.
  2. Tot die tijd kan Perfect Skin & Beauty zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud
    en de zaken terugnemen.
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet
    verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
  4. Indien Perfect Skin & Beauty een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt
    de overeenkomst als ontbonden en heeft Perfect Skin & Beauty het recht om
    schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Perfect Skin & Beauty, tenzij partijen anders zijn
    overeengekomen.
  3. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft
    Perfect Skin & Beauty het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het
    overeengekomen deel alsnog is voldaan.
  4. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant
    een verlate levering niet aan Perfect Skin & Beauty kan tegenwerpen.

Levertijd

  1. De door Perfect Skin & Beauty opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de
    klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding,
    tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces
    volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen
    van Perfect Skin & Beauty.
  3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op
    schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij
    Perfect Skin & Beauty niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn
    aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde
producten tijdig kan plaatsvinden.

Bewaring

  1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen
    leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de
    klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van
    producten komen geheel voor rekening van de klant.

Garantie

  1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op
    defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
  2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als
    gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of
    ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect
    niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp
    zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment
    waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de
    klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in
    ontvangst neemt.

Ruilen

  1. Ruilen is alleen mogelijk als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
    • ruilen vindt plaats binnen 7 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele
      factuur
    • het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en is niet aangebroken
    • het product is nog niet gebruikt
  2. Afgeprijsde artikelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste
    artikelen en Producten die zijn geopend kunnen niet worden geruild.

Vrijwaring

De klant vrijwaart Perfect Skin & Beauty tegen alle aanspraken van derden die verband
houden met de door Perfect Skin & Beauty geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  1. De klant dient een door Perfect Skin & Beauty geleverd product of verleende dienst
    zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant
    redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Perfect
    Skin & Beauty daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na
    constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen Perfect Skin & Beauty uiterlijk binnen 1 maand na
    constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de
    tekort¬koming, zodat Perfect Skin & Beauty in staat is hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst
    tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder
    geval niet toe leiden dat Perfect Skin & Beauty gehouden kan worden om andere
    werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
  7. Indien de klant ontevreden is over de dienstverlening van Perfect Skin & Beauty,
    deelt de klant dit zo spoedig, doch uiterlijk binnen 2 weken, mogelijk mee aan
    Perfect Skin & Beauty en zullen partijen proberen om tot een informele oplossing te
    komen.
  8. Wanneer de in lid 1 gevolgde weg niet tot een voldoende oplossing leidt, kan de
    klant een klacht indienen bij Anbos.

Ingebrekstelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Perfect Skin &
    Beauty.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Perfect Skin
    & Beauty ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Perfect Skin & Beauty een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van
hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die
overeenkomst aan Perfect Skin & Beauty verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid Perfect Skin & Beauty

  1. Perfect Skin & Beauty is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant
    lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste
    roekeloosheid.
  2. Indien Perfect Skin & Beauty aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts
    aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de
    uitvoering van een overeenkomst.
  3. Perfect Skin & Beauty is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals
    gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Perfect Skin & Beauty aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot
    het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt
    uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een
    verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt
    tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking
    heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in
    een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen
    geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de
    overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Perfect Skin & Beauty vervalt in elk geval 6
maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.
Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Perfect Skin &
    Beauty toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij
    deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de
    ontbinding niet rechtvaardigt.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Perfect Skin & Beauty niet blijvend of
    tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Perfect Skin &
    Beauty in verzuim is.
  3. Perfect Skin & Beauty heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden,
    indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig
    nakomt, danwel indien Perfect Skin & Beauty kennis heeft genomen van
    omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn
    verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een
    tekortkoming van Perfect Skin & Beauty in de nakoming van enige verplichting ten
    aanzien van de klant niet aan Perfect Skin & Beauty kan worden toegerekend in een
    van de wil van Perfect Skin & Beauty onafhankelijke situatie, waardoor de
    nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk
    wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk¬heid
    niet van Perfect Skin & Beauty kan worden verlangd.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend –
    gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.);
    wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden;
    onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen;
    computer¬virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene
    vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Perfect Skin & Beauty 1 of
    meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die
    verplichtingen opgeschort totdat Perfect Skin & Beauty er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft
    geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk
    ontbinden.
  5. Perfect Skin & Beauty is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding
    verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel
    geniet.

Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om
de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg
de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Perfect Skin & Beauty is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan
    te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Perfect Skin & Beauty zoveel mogelijk vooraf met
    de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene
    voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden
    worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Perfect
    Skin & Beauty.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld
    in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of
    vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet
    aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een
    bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Perfect Skin & Beauty bij het
    opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van
    toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Perfect Skin & Beauty is
    gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen
    van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders
    voorschrijft.



KvK: 95164715

BTW: NL005134366B27

Anbos 29475

Openingstijden
Zondaggesloten
Maandaggesloten
Dinsdag09:00 - 18:00
Woensdagop afspraak
Donderdag09.00 - 21.00
Vrijdag09.00 - 18.00
Zaterdag09:00 - 17:00

We behandelen alleen op afspraak. Onze salon is rolstoeltoegankelijk. Parkeren is kosteloos en op 2 min. loopafstand.

Boek nu