KLACHTENPROCEDURE
Met ingang van 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg van toepassing, ook op schoonheidsverzorging. Op verzoek informeert de schoonheidsspecialist de cliënt over haar/zijn rechten uit hoofde van de Wet. Hieronder zijn die rechten op hoofdlijnen opgesomd Het belangrijkste onderwerp van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is dat Perfect Skin & Beauty ‘goede zorg’ verlenen. Dat wil zeggen: zorg die in ieder geval doeltreffend, doelmatig, cliëntgericht en veilig dient te zijn, afgestemd op uw reële behoefte. Wij handelen daarbij in overeenstemming met de op ons rustende verantwoordelijkheid en de geldende professionele standaarden waarbij uw rechten zorgvuldig in acht worden genomen en u met respect wordt behandeld. Perfect Skin & Beauty is een schoonheidssalon die professionaliteit, betrouwbaarheid, gastvrijheid en servicegerichtheid hoog in het vaandel heeft staan. Wij stellen het op prijs als u tevreden bent over onze dienstverlening. Maar ook als u dat niet bent horen wij dat graag. Daarom bestaat er een klachtenprocedure. Doel van deze procedure is natuurlijk in de eerste plaats om u de gelegenheid te geven uw klacht aan ons kenbaar te maken en de verzekering dat deze op de goede plaats terecht komt zodat kan worden gekeken of er een oplossing mogelijk is. Daarnaast is de klachtenprocedure voor ons een belangrijk instrument om knelpunten te signaleren, de kwaliteit van onze dienstverlening te meten en deze verder te verbeteren. Uw klacht wordt dus door ons op prijs gesteld!
Wij informeren u dan ook graag over:
- het feit dat wij een cliëntenkaart aanleggen en daar uw persoonsgegevens noteren;
- het informed consent en het intakegesprek en vragen u die te ondertekenen waarmee u ons tevens toestemming geeft voor de registratie van die persoonsgegevens en verdere noodzakelijke gegevens ten behoeve van de behandeling;
- onze tarieven van de behandeling;
- het behandelplan, dat wij in overleg met u opstellen;
- de producten en de eventuele apparatuur die wij bij de behandeling toepassen en met welk doel;
- de te behalen resultaten en bij de afronding van de behandeling vragen wij u of u tevreden bent (waarvan wij een aantekening maken op uw cliëntenkaart);
- onze leveringsvoorwaarden en overhandigen u graag een schriftelijk exemplaar van die voorwaarden.
Waar kan een klacht over gaan?
Er zijn geen beperkingen: een klacht kan betrekking hebben op alle aspecten van onze dienstverlening. Enkele voorbeelden:- U vindt onze informatie (zoals onze website, een van onze brochures of toelichtingen, schriftelijk of mondeling verstrekte informatie) onjuist of onvolledig.
- U vindt onze bereikbaarheid onvoldoende.
- U vindt onze dienstverlening niet snel of goed genoeg.
- U vindt dat een van onze medewerkers u niet correct heeft behandeld.
- U vindt dat de behandeling die u heeft ondergaan niet goed is uitgevoerd
- Etc.